29 December 2009

RiZaL...



RIZAL...
aku kenal Rizal nie dr Kak Ana. Rizal nie sebenarnya sepupu kak ana, kisahnyer mcm nie... dyg tak ingat bila tarikh nyer tu, tp ari tu rizal ada dtg BP jadi kak ana ajak lah dia tgk wayang, kak ana ajak dyg sekali, dyg ikutlah.. kiranya first dyg jumpa rizal panahan pandang pertama.. pastu ge tgk wayang masa tu kt BPMALL.. masa tu ingat nk tgk citer apatah, tp citer nyer tak der jadi tgklah citer SANTAU... best betul lah citer santau tu.. dh abis citer santau tu kitaorg trus balik yg kelakarnya masa balik tu dyg terbau daun limau purut... masa tu dlm kete semua diam jer.. aku nk bersuara takut, pastu aku sms kak ana bgtau dia, pas tu dia pun terbau gak... pas tu dia sms rizal bgtau rizal... rizal bleh ketawa, rizal ckp mmglah bau daun limau purut sbb kat dlm kete dia penuh limau purut tu gelak jer semua... aku apa lah terus tas kat lengan dia.. geram btul aku..
kak ana punya xpuas hati tu suruh check.. bila dh sampai kat umah aku, rizal pun check lah sbb kak ana suruh bila dia buka dia amil limau purut tu dia bg aku cium, dia kata niekan baunyer...
Esoknyer..
esoknyer nk ge keje tu aku mintalah kak ana no tel rizal, aku ckp ngan kak ana
"kak klu aku nk kenal ngan sepupu ko bleh tak" aku bertanya pas tu kak ana jawab " boleh " pastu kak ana bg aku no tel rizal... tp aku x terus tel sbb aku segan+takut..
pastu soknyer aku gerak ker KEM BATU13, MUAR ada program kt sn... kat situ lah first rizal sms aku.. sms dia bertulis begini " eh bau limau purut lah" tu sms pertama dia...
sejak tu aku selalu sms Rizal... rasanyer aku dh mula SUKA...

2 comments:

  1. kamu bukan mula SUKA tapi kamu mula JATUH CINTA....suka masa tuh dah asyik citer pasal rizal tuu...kami sekeluarga tau dah.....:)

    ReplyDelete
  2. rasanyer tp biar kami berkawan dlu baru fikir yg seterusnye... walaupun hati sdh berpaut.. restu keluarga yg pting sekarang nie

    ReplyDelete