19 December 2009

MoHaMMaD AmiR Ariff


Hari nie 18hb..

hari nie nk citer psl anak buah kesayangan saya...

nama dia MOHAMMAD AMIR ARIFF
umur nyer baru setahun lebih.. skrang nie dh pandai jalan.. bila dh dapat kaki tau tau jer lah x reti ddk diam.. berjalan jer.. satu rumah dia tawaf.. naik fenin lah... kita kesana dia sibuk ikut... lagi lah klu time kita mengemas.. dia lah org yang pling sibuk.. sibuk nk mengemas gak... klu kemas bersih tak per nie... org kemas sini dia kemas sana.. org kemas sana dia kemas sini mcm mn tu... bila kita marah pandai jer dia diam jer... dia nie pandai klu org marah kt dia dia ddk diam jer tunduk muka tu... tp kitalah kesian ... tang pujuk dia mmg pandai... kita dh marah2 nie nnt dtg kat kita baring kat peha manja2 konon... mcm mn tu org nk marah trus jd xmarah... bila bila dia xder sunyi jer umah nie... xdengar suara dia.. argghghh.... klu dia ada kt umah nie mulut dia jer... wlaupun blum pandai bercakap tp bising nyer aduissss.... ( ikut aku kot ) riuhlah umah nie.... aku xdpt bayangkan bila dia dh pandai bercakap...fenin nk menjawab nnt...

ank buah aku nie lasak org nyer... panjat sana panjat sini... jatuh tak yah cakap lagi lah dh mmg asyik jatuh jer... tp x reti serik tu... buat lagi jatuh lagi..... ada sekali tu dia main atas katil aku x tau mcm mn gedebuk jatuh kt lantai besar suara dia dan besar jugak benjol di kepala.... huhhu... tu pun xserik lagi gak tu aku tak tau lah berapa kali dia jatuh... tp bila kita marah dia tak buat.. nnt bila kita leka ah time tu lah gedebuk....

ank buah aku nie... klu bab makan mmg ssh... dia tak suka yg jelly2 nie dia geli... aku pun xtaulah... ssh nk makan.... memilih betul klu mkan nie.. klu buat sup xkiralah sup apa2 pun laju jer... dia suka makan epal ijau.. sebijik epal jer dia yg punyalah.. tp pandai makan amil jus nyer... lagi dia suka makan kacang perh... klu nampk kacang jer tu tu tu mulut dia minta... lagi dia suka makan ice batu... perh dia mmg cukup suka tu mak aku lah yg ajar makan ice batu... pantang org buka peti ice mulut nye tu tu tu tu ...

tulah citer psl anak buah kesayangan ku..

No comments:

Post a Comment